Tuesday, January 4, 2011

My humble DIY house deco .. using Cybershot C501 sony ericsson

Ni basic dia cat itam campur putih..jadi le kelabu.. pas kering saya lekat wall sticker.. harga 1 wall sticker dalam rm2.50
background nye wall sticker.. yang daun tu pokok nenas kecik.. yang ada bunge tu.. bunga beli kek kedai..hehe...
Bunga ni palsu.. daun tu betui.. idea datang sebab pokok ni X mau berbunga.. maklum la dalam umah cahaya Xde.... pasu tu beli rm8 enggit kat kedai member ajee... pastu balik cat putih dan lukis gambar bunga
Ni tin susu sarah.. cat putih pastu lukis bunga...
Ni bunga atas tembok.. guna baja special untuk Bouganvilla tau.. kalo tak.. X lawo bunge nye...
Ni pasu dua lapis.. hehe.. nak beli yang planter terus camni mahal maaa... balik umah cat kasik nampak sama...
Ni pulak polysterine bekas kipas.. hehe.. ambik dan bubuh tanah..lukis biar satu set dengan pasu lain...
Ni pulok besen ajeee..tepinye bata yang di cat....
Ni cendawan yang saya buat sendiri...............
Xtau nak letak apa pada ruang kosong .. nak upah orang letak kayu..mahal.. camtu je nak rm400.. so, lukis je leee..cat kan banyak lagie... cat pun beli 1L RM13.. X abis2
ni gambo ayam kuuu
Ni pasu pun rm 8.. suke tengok plain aje putih sebab bunge nye nampak menyerlah.. asalnye pasu bunga luar umah tue.. balik umah cat putih ajeeee..
Ni wall sticker..
Ni pulak lampur kaler2.. beli satu rm5.. kalo 3 rm 15..hehe.. pakai bateri aje pun....
ni pasu bunga cat sendiri..sebabnye X suke rumah sama cam org lain hehe...
Ni lantai luar umah.. cat jugak...
Ni kitchen kabinet ku....
Ni taman kecik buat sendiri.... letak bata jadik bulat.. pastu g kutip batu tepi jalan yang bersepah2 tu..dan cat bagi nampak sama ajeeee.. shading2 siket..guna cat yang lebih2 ajee...

No comments: